شرکت طلایه داران اصفهان برای اولین بار در کشور موفق به طراحی و تولید ماشین نفربر تونلی مجهز به سیستم ترمز Rail Clamping و سامانه ارتباط رادیویی ( tele cimmand ) شده است.
کاربرد دستگاه لیزر در صنعت
دستگاه های لیزر مدت زمان طولانی است که با قدرت بالا در صنعت برش و جوشکاری استفاده می شوند و با ایجاد بریدگی های نازک،برش هایی با دقت بالا را ایجاد می کند. تقریبا تمام فلزات را می توان با لیزر برش داد، فولاد، فولاد ضد زنگ و آلومینیوم رایج ترین آن هاست و در میان غیرفلزات می توان به چوب، پلاستیک، شیشه و سرامیک اشاره کرد. در مقایسه با سایر روش های برش،برش لیزری مقرون به صرفه ترین روش برای محصولات کوچک به شمار می آید. از مزایای برش لیزری می توان به ایجاد خط برش نازک به دلیل موضعی بودن انرژی ورودی لیزر، سرعت بالا، حرارت ورودی کم، دقت بالا در برش اشاره کرد.
کاربرد دستگاه لیزر در صنعت بسته بندی:
همان طور که گفته شد، دستگاه لیزر کاربردهای فراوانی دارد، از جمله کاربردهای دیگر که می توان نام برد، کاربرد دستگاه لیزر در صنعت بسته بندی است. امروزه نمی توان از حضور پرقدرت انواع دستگاه های برش و حکاکی لیزری در صنایع بسته بندی چشم پوشی کرد.
تاریخچه لیزر در صنعت بسته بندی:
لیزر ابتدا در سال ۱۹۹۴ در صنعت ماشین آلات بسته بندی شروع به کار کرد. بسته بندی محصولات غذایی به دلیل تغییرات آب و هوایی بسیار حائز اهمیت است به این دلیل که بسته بندی ها باید در حدی استانداردی باشد تا در شرایط مختلف آب و هوایی مواد غذایی داخل بسته خراب نشوند. لیزر در زمینه بسته بندی ماشین آلات بسته بندی جایگاه مهمی دارد.دستگاه های لیزر، بسته بندی و مهر و موم کردن هر محصول را به شکل حرفه ای تضمین می کند تا در نهایت محصولی با کیفیت تضمین شده به دست مشتری برسد.
در صنعت بسته بندی، طراحی زیبا و منحصر بفرد خیلی مهم است و حتی ممکن است با وجود یک محصول با کیفیت ولی بسته بندی غیر جذاب و بی کیفیت، آن محصول برای بازار کسب و کار جایی نداشته باشد. پس باید در چگونگی و کیفیت بسته بندی محصولات خود اهمیت بسیارزیادی قایل شوید.
رنگ آمیزی استاتیک دستگاه های لیزر با بهترین کیفیت و متنوع ترین رنگ بندی تنها در صنایع رنگ الکترواستاتیک بهرنگ
هنر ما این است که در صنایع رنگ بهرنگ هرآنچه را که شما مشتریان عزیز بخواهید ، با بالاترین کیفیت و تنوع،در سریع ترین زمان ممکن ،رنگ آمیزی کرده و به شما بزرگواران ارائه میدهیم.
( برای ما کوچکی و بزرگی کارها مهم نیست، رضایت مشتریان بالاترین اهمیت را برای ما دارد)
اطلاعاتی کوتاه و مختصر از خودرو سنگین اسکانیا و ولوو
امروزه، صنایع خودروسازی بسیار زیادی در سراسر جهان وجود دارند که در حال ساخت خودرو های سنگین هستند. دو تا از معروف ترین صنایع خودروسازی سنگین در دنیا که کامیون، اتوبوس و ماشین آلات صنعتی و راهسازی تولید می نمایند، کمپانی های اسکانیا و ولوو هستند. این دو کمپانی در کشور سوئد قرار دارند. از سال 1900 تا به امروز در حال فعالیت هستند و توانسته اند بهترین ماشین های سنگین دنیا را تولید نمایند.
کمپانی خودروسازی اسکانیا و ولوو همیشه با یک دیگر در حال رقابت هستند. به صورت مداوم تلاش می کنند تا بتوانند خودرو های سنگین برتری را نسبت به یکدیگر تولید نمایند. به همین دلیل یک صحنه رقابتی بین این دو غول تولید کننده خودرو های سنگین در دنیا به وجود آمده است. البته، بسیاری از افراد با یک نگاه به ظاهر اسکانیا و ولوو و طبق سلیقه خود برتری آن ها را تشخیص می دهند.
اسکانیا 420 در ایران اولین سری R بود که وارد کشور شد. از سری R420 تاپلاین و نیز هایلاین و سقف کوتاه وارد شد که البته تعداد سقف کوتاهها بسیار بیشتر بودند. این ماشینها با گیربکسهای اتومات و دندهای عرضه شدند که تعداد اتوماتها بسیار بیشتر است. سریهای اول R420 از لحاظ ظاهری نیز با نسلهای بعدی تفاوتهایی داشتند که می توانیم به توری پیش پنجره اشاره کنیم. سری R420 کشندهایی مناسب جهت انواع کاربریها است که دارای تنوع رنگی نیز همچون آبی، کاربنی، سبز، زرد، نقرهایی، بژ، قرمز و سفید است.
موتور DC1206 شش سیلندر خطی و 12 لیتری که دارای استاندارد آلایندگی یورو 3 است و میتواند 420 اسب بخار قدرت و 2000 نیوتون گشتاور تولید کند.موتور کشندههای سری R به سیستم ترکیبی EGR و SCR مجهز است. گیربکس GRS905 R اتوماتیک و دندهایی 12 دنده جلو کرال و دو تا دنده عقب است. در اصل 6 تا جلو، یکی عقب مجهز به سنکرونیز یا روغن سرد کن میباشد.
سیستم تعلیق جلو، فنر و کمک فنر با میل موجگیر است و سیستم عقب بادی با دو بالن و کمک فنر و ریموت تنظیم ارتفاع است.
ترمزهای جلو و عقب کاسهای/بادی، سیستم ضد قفل ترمز ABS ، ترمز توقف اضافی روی محورهای جلو و عقب، سیستم ترمز اگزوز اتوماتیک و ریتاردر هیدرولیکی است.
وزن ناخالص مرکب 42000 و وزن خالص کشنده حدود 7000 کیلوگرم
چند نمونه امکانات و تجهیزات:
بخاری درجا، گرمکن سوخت، دریچه سقف، جعبه کنار سمت راننده، شیشه بالا بر برقی، قفل دیفرانسیل، بوق بادی، زاپاس بند و لاستیک، آفتابگر داخلی، قفل درب مخزن سوخت، مه شکن عقب و جلو، ابزار آلات، گلگیر عقب و جلو، بوق دنده عقب، مبدل 24 ولت به 12 ولت، ترانسفورمر
مشخصات فنی ولوو
کمپانی ولوو در سال 1924 تاسیس و در سال 1927 شروع به تولید خودرو های سواری و سنگین نمود. برند خودروسازی ولوو در جهان از شهرت بسیار بالایی برخوردار است و کمتر کسی است که از خودرو های ولوو بدگویی کند. خودرو های ولوو برای اولین بار در سال 1348 با نام ولوو سوسماری وارد کشور ایران شد. امروزه مدل های جدید این کامیون که با نام ولوو اف اچ شناخته و وارد می شوند.
پیش از آن که بخواهیم به سراغ مشخصات فنی ولوو برویم. همین طور جوابی برای سوال اسکانیا بهتر است یا ولوو پیدا کنیم. می بایست به سراغ مشخصات ظاهری این کامیون برویم. کامیون های ولوو که متعدد ترین انواع آن ها در کشور، اف اچ و اف ام می باشد. دارای اتاقی با طراحی خاص و منحصر به فرد و با خاصیت آیرودینامیک می باشد تا بتواند در طول حرکت انرژی کمتری مصرف نماید. چراغ های وی شکل این کامیون سبب شده تا ظاهر آن زیبا و مورد پسند عام گردد.
در داخل کابین ولوو، یک داشبورد از جنس فایبرگلاس وجود دارد که تمامی کلید و اجزای مربوط به کنترل این کامیون وجود دارد و رانندگان می توانند با خیالی آسوده از کامیون ولوو استفاده نمایند. کامیون های ولوو، دارای صندلی های پنوماتیک (بادی) هستند تا رانندگان در هنگام رانندگی خستگی کمتری را احساس نمایند و بتوانند مدت زمان طولانی تری را به رانندگی بپردازند. در قسمت عقب کابین کامیون های ولوو، یک یخچال، تلویزیون و تخت خواب وجود دارد تا رانندگان بتوانند در زمان خستگی خود از آن ها استفاده نمایند و همانند خانه خود، استراحت و راحتی را در کابین عقب این کامیون داشته باشند.
موتور های کامیون ولوو اف اچ دارای مدل های مختلف: 340، 420، 440، 460، 480، 500، 660 و 700 اسب بخاری می باشند که امروزه خوشبختانه کامیون های ولوو اف اچ 700 نیز وارد کشور شده اند تا بتوانند راحتی را برای رانندگان به ارمغان بیاورند. موتور های کامیون ولوو همانند اسکانیا، دارای دو عدد توربوشارژ بسیار قوی هستند تا آلایندگی را کاهش دهند و علاوه بر آن، قدرت موتور را 25 تا 70 اسب بخار در شرایط مختلف افزایش دهند. البته، فراموش نکنید که طراحی موتور خودرو سنگین ولوو اف هاش برای مناطق نسبتا سردسیر است.
نکته مهم:
متاسفانه امروزه تمامی امکانات و مزایای موجود در خودروها ،بر اثر بی احتیاطی رانندگان ،به یکباره نابود و از بین میروند .بی احتیاطی که منجر به تصادف خودرو ، مرگ سرنشینان و آتش سوزی خودروها میشود. در این میان گاهی مواقع بدنه و نمای ظاهر خودرو ها به صورت کامل از بین میروند ولی ممکن است شاسی و اسکلت خودرو تا حدودی سالم بمانند. هر چند برای رسیدن به وضعیت اولیه خودرو مستلزم زمان و وقت و هزینه های بسیاری خواهند شد.
ما در صنایع رنگ الکترواستاتیک بهرنگ با به کارگیری بروزترین و عالی ترین متریال و امکانات، خودرو سوخته را به یک خودرو نو و زیبا تبدیل میکنیم.
بدنه اتاق،شاسی و متعلقات اسکانیا که در یک حادثه آتش سوزی به صورت کامل سوخته شده و قابل استفاده نبوده،با همت و تلاش مشتری عزیز به ظاهراولیه و قابل قبول رسیده و برای رنگ آمیزی مجدد به دست صنایع رنگ بهرنگ سپرده شده است.
کامیون ها به عنوان رایج ترین وسیله برای حمل و نقل کالا و بار به شمار می روند. به طوری که امروزه بیش از ۸۰ درصد از حجم حمل و نقل کالا و بار با کامیون ها انجام می شود. تریلر وسیله مورد نیاز کامیون ها برای جابجایی بار است. معمولا کامیون ها دو یا سه محور دارند. اما کامیون هایی با ۵ محور هم وجود دارد که به حمل و نقل بار سنگین می پردازد. برای اتصال کامیون با تریلی، از ریش استفاده می شود که چرخ پنجم هم نام دارد.
پایه ریش تریلی چیست؟
پایه ریش تریلی یا چرخ پنجم پیچی به شکل U است که وسیله اتصال کامیون با تریلی است و مابین محورهای عقب کامیون یا کشنده قرار می گیرد. این وسیله باعث مانور و دور زدن آسان کامیون می شود و بخشی از وزن تریلی روی این قطعه وارد می شود و از این نظر باعث ایجاد تعادل در تریلی و توزیع یکنواخت وزن آن می شود. اتصال ریش تریلی با تریلی به وسیله پین انجام می شود. هنگامی که این وسیله برای نخستین بار در تریلی ها مورد استفاده قرار گرفت، به منزله تحول بزرگی بود. زیرا به کامیون ها این امکان را می داد که بار زیاد را به صورت سریع و ایمن حمل کنند.
نحوه اتصال کشنده با تریلر با استفاده از پایه ریش تریلی
در اولین اقدام لازم است دنده پنج زیر چرخ های تریلی قرار بگیرد. به نحوی که مانع از حرکت ناگهانی کامیون شود.
در مرحله بعد لازم است سطح صفحه ریش گریس کاری شود تا از ایجاد خراشیدگی جلوگیری شود و اتصال به آسانی انجام شود.
سپس پشت فرمان نشسته و با کمک آینه ها کامیون را به عقب می رانید. توجه به این نکته لازم است که محور دیفرانسیل کامیون با عرض تریلر هم راستا باشد.
در مرحله چهارم باید صفحه ریش تنظیم شود و نیز ارتفاع آن با ارتفاع کشنده یکسان شود. به این منظور بهتر است از کامیون پیاده شوید و ارتفاع ریش تریلی و کشنده را کنترل کنید.
پس از آن باید به ضامن ریش نگاه کنید تا مطمئن شوید که کشنده با ریش قفل شده است. پس از آن که صفحه ریش روی کشنده قرار گرفت و قفل آن به صدا درآمد، جک های تریلر را بالا ببرید تا حین حرکت روی زمین کشیده نشود.
برای اتصال پایه ریش کشنده دست دوم اسکانیا، ولوو، بنز و اویکو به تریلی باید از قرار داشتن دنده پنج در زیر چرخهای تریلی اطمینان حاصل نماییم به طوری که دنده پنج از دو طرف زیر چرخ را پر کرده باشند. چرخ پنجم یا همان ریش تریلی که از لوازم یدکی کامیون بنز به شمار میرود مهم ترین بخش از اتصالات کشنده است.
با احتیاط و با کمک آینه ها آرام آرام کشنده را به طرف تریلی هدایت میکنیم و حواسمان باشد که محور دیفرانسیل کاملا با عرض تریلی میزان باشد و با در نظر گرفتن این شاخص باحرکت دنده عقب به آهستگی تریلی را با ابتدای سینی تریلی مماس میکنیم باید دقت داشته باشیم که صفحه ریش با صفحه تریلی فیکس باشد یعنی (نه بالاتر و نه پایینتر)، پس برای اطمینان حاصل کردن باید از کشنده پیاده بشویم واز نزدیک کنترل نماییم تا خطایی از ما سر نزند چون کمی عجله و بیدقتی باعث افتادن تریلی از جک یا برخورد کابین کشنده با تریلی میشود و اگرتریلی بار داشته باشد خطای بیشتری در انتظار است.
رنگ آمیزی صفحه ریش، شاسی واتاق خودروهای سنگین با بهترین کیفیت و به روز ترین متریال رنگ در صنایع رنگ الکترو استاتیک بهرنگ